Thursday, June 3, 2010

Akhirnya Kita Ditemukan

Hampir 20 tahun kita terputus hubungan, akhirnya dunia siber ini menemukan kita. Aku selalu yakin kita akan bertemu jua, sbb kimia antara kita sgt kuat. Sukar utk dijelaskan kepada sesiapa pun, hanya kau dan aku yg tahu. Selama perpisahan itu, aku tak pernah melupakanmu, tapi yg lebih mengharukan kau masih boleh mengulangi setiap detik dan saat kita bersama. Hmmmm...hampir2 aku terlupa tentang cincin tu..betul2 aku lupa. Kau masih terus menyimpannya....

Mendengar kisah hidupmu, benar2 membuat aku rasa bersalah. Selama perpisahan itu, hidupmu terbelanggu dgn bayanganku. Hampir2 menggadaikan pengajianmu...ahhhhhh...hampir bergenang air mataku mendengar kisahmu. Betapa kejamnya aku saat itu. Maafkan aku .....

Kini kau menemui jalan buntu dlm hubungan perkahwinanmu.....ahhhhh...kau benar2 menyalahkan takdir menghukum hidupmu. Aku simpati ..simpati dgn kisah hidupmu. Namun apakan daya, aku hanya mampu mendengar. Aku akan sedia dan selalu menjadi teman pendengarmu yg setia. Sekurang2nya sedikit semangat dpt aku berikan. Sabarlah teman...hidup tak selalunya kejam. Akan ada bahagian utkmu nanti.

p/s - suci dlm debu

No comments: