Saturday, September 12, 2009

Skandal II

"Kenapa dengan pipi U ni Maz??" "Lebam.!!.bengkak.!!.U kene tampar iye??" "Bagi tau I Maz..siapa yang berani tampar U nih???!!" Marah betul Zailan melihat lebam-lebam dimuka Mazlinda. "Bagi tau I Maz..siapa yang tampar muka U ni???"

"Nasir yang tampar..." Jawab Maz lemah. "Dia dah tau hubungan kita ni...dia dah tau segala-galanya..Dia pun dah 3 hari tak balik rumah, tak tau ke mana dia menghilang. I betul-betul bingung Lan, tak tau nak buat apa. Tak tau sama ada I nak cari dia atau tidak..pun tak tau juga nak cari dia di mana" Terang Mazlinda. " Dia ada hubungi U, atau U ada hubungi dia tak?" Tanya Zailan "Tapi...macammana dia boleh tau hubungan kita ni Maz?" Zailan bertanya kebingungan, mengerut-ngerutkan dahinya yang luas itu.

"Tah la...itu I tak tau, dia tak de cakap apa-apa. Lan...I buntu la, buntun fikirkan semua nih...eeeeeeeeee..beserabut la kepala otak I nih!!!" Maz menggaru-garu kepalanya yang tak gatal itu." Lan..I dah nekad untuk bercerai dengan Nasir. Kita kawin yea?" Ujur Maz. "Apa..??!! kawin..??!!!" Zailan tergamam dengan soalan yang dilemparkan kepadanya. "Maz..U tau kan..dari dulu I dah kata, yang I takkan madukan isteri I.." Lembut Zailan menjawab "I boleh berikan U kasih sayang I, segala kemewahan..tapi I dah beritahu U yang I takkan berkahwin dengan U..Maz.." Terang Zailan bersahaja.

Hampir meraung Mazlinda mendengar penjelasan Zailan itu. Semuanya kelihatan gelap, bagai hilang arah tuju. Apa yang mampu ketika itu, hanyalah tangisan penyesalan. "Sampai hati U Lan....Lan...tolong la I, U tak kesian kat I ker..??? Kita kawin yea sayang?? Bukan ke kita saling menyayangi, saling mencintai??" Rayu Maz kepada Zailan. "Maz...I memang sayangkan U, I memang cintakan U. Tapi sayang...I takkan mampu menduakan isteri I. Maz...I akan tetap sayangkan U, kasih I pada U takkan mungkin berubah, tapi Maz...I tak boleh menikahi U. U boleh datang pada I bila-bila U suka, U boleh cari I bila U ada masaalah...bila-bila saja I akan ada untuk U..." Perlahan Zailan membelai rambut Mazlinda. "Tapi sampai bila Lan...sampai bila kita nak teruskan hubungan yang tiada kesudahannya ini??? I bukan anak patung la Lan..!!" Marah Maz, kecewa dengan keputusan Zailan itu. " I ni memang bodohkan..ada suami baik, ada anak2 yang comel, tapi tergila-gilakan laki orang. I ambil risiko yang besar bila menjalinkan hubungan dengan U Lan..tapi ini balasan U untuk semua pengorbanan I selama ini. Sampai hati U Lan....sampai hati U..." Mazlinda berlari meninggalkan Zailan yang duduk membatu.

p/s - CP makin merapu mayang kepunden :D

No comments: